Αντιμετωπίζοντας το άγχος του Covid-19

Adaptation of Edward Hopper’s Nighthawks (1942) by Reddit user damnburglar, 2014

Ο παγκόσμιος αόρατος εχθρός εναντίον του οποίου πολεμάμε σήμερα και η συνεχής κάλυψη της κρίσης από τα ΜΜΕ κάνουν τους περισσότερους από εμάς να ανησυχούμε για το τι σημαίνει αυτή η κρίση για τον εαυτό μας και τους ανθρώπους που αγαπάμε.

Ως ανθρώπινα όντα, έχουμε τη δυνατότητα να σκεφτόμαστε το μέλλον. Αυτή η ικανότητα μας βοηθά να προβλέπουμε προβλήματα και να σχεδιάζουμε τρόπους για να ξεπεράσουμε αυτές τις δυσκολίες και να επιτύχουμε τους στόχους μας. Στην περίπτωση του Covid-19, πλένουμε τα χέρια συχνά και σεβόμαστε τα μέτρα κοινωνικής απόστασης για να μην εξαπλωθεί ο ιός, προστατεύοντας την υγεία όλων.

Ωστόσο, οι σκέψεις μας για το μέλλον δεν είναι πάντα θετικές και μπορούν να γίνουν και αντιπαραγωγικές με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε φόβο και ευαλωτότητα. Αυτό συμβαίνει όταν σκεφτόμαστε τα χειρότερα πιθανά σενάρια που εν δυνάμει γίνονται πραγματικότητα και δεν μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε. Στην περίπτωση του Covid-19, είναι πιθανόν να σκεφτόμαστε ότι εμείς ή οι αγαπημένοι μας είμαστε φορείς του ιού, μπορεί να νοσήσουμε ή και να χάσουμε τη δουλειά μας ή την επιχείρησή μας.

Στην πραγματικότητα, η ανησυχία μεγεθύνεται όταν αντιμετωπίζουμε μια κατάσταση που είναι:

  • αμφίσημη - ανοιχτή σε διαφορετικές ερμηνείες
  • νέα – δηλαδή δεν έχουμε πρότερη εμπειρία για να μας καθοδηγήσει για το πώς να την διαχειριστούμε
  • απρόβλεπτη – επειδή δεν είναι σαφές πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση

Σε περιόδους αβεβαιότητας, η ανησυχία μπορεί να μας κατακλύσει, να στρεβλώσει τις σκέψεις μας, να αλλοιώσει τα συναισθήματά μας και να καθοδηγήσει τη συμπεριφορά μας. Όταν η ανησυχία γίνεται υπερβολική, μπορεί ακόμη και να επηρεάσει το σώμα μας: οι μύες μας είναι τεταμένοι ή πονάνε, δεν μπορούμε να συγκεντρωθούμε ή να χαλαρώσουμε, έχουμε δυσκολία στον ύπνο ή αισθανόμαστε εύκολα κουρασμένοι. Παρόλο που θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυτό είναι φυσιολογικό, ειδικά σε τόσο δύσκολες καταστάσεις, πρέπει και μπορούμε να ανακτήσουμε τον έλεγχο και να το διαχειριστούμε. 

Χρήσιμες συμβουλές για να αντιμετωπίσετε το άγχος 

  • Παρατηρήστε τι σας προκαλεί άγχος και περιορίστε το εί δυνατόν. Εάν η κάλυψη των νέων της πανδημίας από τα ΜΜΕ ενεργοποιεί το άγχος σας, ίσως είναι χρήσιμο να περιορίσετε τις ώρες έκθεσης στα ΜΜΕ ή να ελέγξετε την αξιοπιστία όσων αναρτώνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επιλέξτε πόσο χρόνο ξοδεύετε ακούγοντας ειδήσεις στα ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Ακολουθήστε επίσημες και αξιόπιστες πηγές ειδήσεων, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.
  • Δημιουργήστε μια καθημερινή ρουτίνα. Επιλέξτε συγκεκριμένη ώρα ύπνου, φαγητού, αφύπνισης και άλλων δραστηριοτήτων.
  • Παραμείνετε ψυχικά και σωματικά δραστήριοι. Μήπως ήρθε η στιγμή να αποκτήσετε μια νέα δεξιότητα μέσω διαδικτύου, να παρακολουθήσετε εκπαιδευτικά βίντεο, να διαβάσετε ένα βιβλίο ή να ασκηθείτε σε μια ξένη γλώσσα που μαθαίνετε στο κολλέγιο μιλώντας με έναν φίλο; Για να παραμείνετε σωματικά υγιείς, θα μπορούσατε να ασχοληθείτε με ασκήσεις γυμναστικής μέσω διαδικτύου όπως η πλατφόρμα Cyberobics που είναι διαθέσιμη δωρεάν προς το παρόν, να κάνετε δουλειές ή να αναδιατάξετε τα έπιπλα στο σπίτι!
  • Φροντίστε τον εαυτό σας, κάθε μέρα είναιδιαφορετική. Μείνετε στο σπίτι για να προστατευθείτε ακολουθώντας τις οδηγίες των ειδικών. Στην πραγματικότητα, η παραμονή στο σπίτι είναι το μόνο πράγμα που πρέπει να κάνετε.
  • Μαγειρέψτε ένα γεύμα για τον εαυτό σας και την οικογένειά σας, ψήστε ένα κέικ ή μπισκότα, ή δοκιμάστε μια νέα συνταγή.
  • Χαλαρώστε. Κάντε μερικές ασκήσεις χαλάρωσης, ακούστε την αγαπημένη σας μουσική, σκεφθείτε τα μελλοντικά σχέδιά σας, απολαύστε τη σιωπή.
  • Συνδεθείτε με ανθρώπους, επικοινωνήστε με έναν φίλο, δημιουργήστε μια νέα ομάδα φίλων online ή επανασυνδεθείτε με έναν παλιό φίλο.
  • Στο τέλος της ημέρας δείξτε την ευγνωμοσύνη σας, πείτε «είμαι ευγνώμων που η μέρα ήταν ηλιόλουστη και έκατσα στο μπαλκόνι». Θα μπορούσατε να ξεκινήσετε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης και να εμπλέξετε άλλους ανθρώπους στο σπίτι σας να συμμετάσχουν γράφοντας και οι ίδιοι.
  • Καλοσύνη. Όταν παραγγέλνετε προμήθειες από σουπερμάρκετ ή πηγαίνετε για ψώνια, αγοράστε πράγματα για έναν φίλο, έναν συγγενή ή έναν γείτονα που έχει ανάγκη. Κάντε ένα δώρο σε κάποιον ή βοηθήστε κάποιον να αποκτήσει μια δεξιότητα μέσω βίντεο.
  • Βελτιώστε τα επίπεδα αυτογνωσίας, πρακτικής αυτοέλεγχου και εσωτερικής πειθαρχίας. Παρόλο που μπορεί να ακούγεται παράδοξο, αυτή η αρνητική εμπειρία μπορεί να είναι μια κεκαλυμμένη ευλογία εάν καταφέρουμε να βγούμε από αυτήν πιο ισχυροί, συνειδητοποιώντας τις προτεραιότητές μας όντας πλέον καλύτεροι άνθρωποι.

Συγγραφείς αυτής της δημοσίευσης:

Συγγραφέας: HAEC
2
Δημιουργικές Αναζητήσεις Για Το Ανήσυχο Πνεύμα
Γιατί οι ερευνητικές εργασίες είναι πολύτιμο κομμά...

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.haec.gr/