Faculty Spotlight: Δρ. Σταύρος Σινδάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής και Διευθυντής Προγραμμάτων Business

  • Business

Ο Δρ. Σταύρος Σινδάκης, ο νέος Διευθυντής Προγραμμάτων Business του Hellenic American University, είναι ένας άνθρωπος που πιστεύει στη σκληρή δουλειά. Έρχεται στο Hellenic American University έχοντας ευρεία εμπειρία στο σχεδιασμό και τη διδασκαλία προγραμμάτων Business. Ένα σημαντικό μέρος αυτής της γνώσης ήταν η ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών και ο σχεδιασμός μαθημάτων για διαδραστική και διαδικτυακή εκπαίδευση.

Ο Δρ. Σταύρος Σινδάκης, ο νέος Διευθυντής Προγραμμάτων Business του Hellenic American University, είναι ένας άνθρωπος που πιστεύει στη σκληρή δουλειά. Γνωρίζει επίσης ότι η νέα του θέση έχει περισσότερες ευθύνες από ό,τι κανείς θα περίμενε καθώς έρχεται σε μια εποχή που η πανδημία έχει προσθέσει ένα άνευ προηγουμένου επίπεδο πολυπλοκότητας στα ήδη απαιτητικά καθήκοντα διαμόρφωσης της εκπαίδευσης στο Hellenic American University. «Μου αρέσουν οι προκλήσεις», λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Ο Σταύρος είναι καλά προετοιμασμένος για να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις. Έρχεται στο Hellenic American University έχοντας ευρεία εμπειρία στο σχεδιασμό και τη διδασκαλία προγραμμάτων Business. Ένα σημαντικό μέρος αυτής της γνώσης ήταν η ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών και ο σχεδιασμός μαθημάτων για διαδραστική και διαδικτυακή εκπαίδευση.

Για τον Σταύρο, η πανδημία «άνοιξε πόρτες» στην εκπαίδευση και το τοπίο της μάθησης όπως το βλέπουμε είναι περίπλοκο. Επισημαίνει ότι στα παραδοσιακά δια ζώσης μαθήματα, πολύ συχνά η μάθηση σταματά όταν οι φοιτητές φεύγουν από την αίθουσα. «Είναι σημαντικό να καλλιεργούμε ένα συνεχές, ενεργό περιβάλλον μάθησης. Και οι διαδικτυακές πλατφόρμες και τα εργαλεία συνεργασίας μπορούν να επεκτείνουν τη μάθηση πολύ πέρα ​​από το μάθημα στην τάξη», λέει. Ταυτόχρονα, ωστόσο, σημειώνει ότι είναι ακόμα δύσκολο να κάνουμε πρακτικές εφαρμογές, όπως εργαστηριακά πειράματα. Όμως, ο  Σταύρος είναι πεπεισμένος ότι μετά το τέλος της πανδημίας, τα ιδρύματα θα επενδύουν περισσότερα, όχι λιγότερα, για να υποστηρίξουν τη διαδικτυακή μάθηση.

Είναι μια τάση που είδε να κερδίζει έδαφος ακόμη και πριν από το ξέσπασμα της κρίσης στη δημόσια υγεία. Είναι κάτι που έχει ο ίδιος παρατηρήσει σε πολλά πανεπιστήμια στην Ασία, τη Μέση Ανατολή και το Ηνωμένο Βασίλειο όπου έχει διδάξει, όπως το University of Derby, το University of Sharjah (ΗΑΕ), και το American University (Ντουμπάι). (Κατείχε επίσης θέσεις στο Chongqing Technology and Business University στην Κίνα, όπου είναι Επισκέπτης Μελετητής στη Διαχείριση Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας και στη Σχολή Διοίκησης του University of London στο Ηνωμένο Βασίλειο).

Η μέχρι τώρα έρευνα του Σταύρου έχει χαρακτηριστεί από μία όμοια γεωγραφική ποικιλομορφία, αλλά και μεγάλη ποικιλία τόσο στους κλάδους της βιομηχανίας όσο και στο μέγεθος και τις μορφές οργανισμών που μελετά. Έχει ερευνήσει τις στρατηγικές οικογενειακής διαχείρισης στον αραβικό κόσμο, την υγειονομική περίθαλψη στην Ελλάδα και το λιανικό εμπόριο της Σιγκαπούρης, οικογενειακές επιχειρήσεις στις ΗΠΑ και εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων.

Όπως σημειώνει, ωστόσο, υπάρχουν επαναλαμβανόμενα θέματα στα οποία βασίζεται το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς του, ανεξάρτητα από τον τομέα, την επιχειρηματική κουλτούρα ή τον γεωγραφικό χώρο. «Το κοινό σημείο είναι πώς λαμβάνει χώρα ή εφαρμόζεται η καινοτομία σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Το βρίσκω συναρπαστικό, για παράδειγμα, πώς οι πελάτες μπορούν να συμμετέχουν στην ανάπτυξη νέων προϊόντων. Και η καινοτομία, με τη σειρά της, σχετίζεται στενά με την επιχειρηματικότητα και τη διαχείριση γνώσεων, τους άλλους κύριους τομείς της έρευνάς μου.»

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα ξεκίνησαν από την ακαδημαϊκή του καριέρα. Ο Σταύρος απέκτησε MBA με ειδικότητα στη Στρατηγική Διοίκηση και Επιχειρηματικότητα από το Kingston University (ΗΒ) και στη συνέχεια M.Phil. στη στρατηγική, τις επιχειρήσεις και την καινοτομία από το University of Portsmouth. Στο University of Portsmouth απέκτησε και τον διδακτορικό τίτλο σπουδών του στη στρατηγική, τις επιχειρήσεις και την καινοτομία. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εξηγούν επίσης το ρόλο του ως επιστημονικό συνεργάτη σε σειρά βιβλίων για τις Προχωρημένες Στρατηγικές στην Επιχειρηματικότητα, την Εκπαίδευση και την Οικολογία και το ρόλο του ως υπευθύνου σύνταξης του προς δημοσίευση τεύχους Asian Journal of Innovation Management.

Ένα άλλο κοινό στοιχείο στην έρευνά του εντοπίζεται μόλις κοιτάξει κανείς τις δημοσιεύσεις του. Πολλά από τα άρθρα του έχουν συνταχθεί από κοινού με άλλους επιστήμονες. «Μου αρέσει να δουλεύω με ομάδες», λέει. «Στην πραγματικότητα, το μεγαλύτερο μέρος της έρευνας και της γραφής μου, ακόμη και μέρος της διδασκαλίας μου, γίνεται από κοινού.»

Η εμπειρία του στη διαχείριση της γνώσης και η αγάπη του για την ομαδική δουλειά αντικατοπτρίζονται στις προτεραιότητές του για το επόμενο έτος, μία από τις οποίες είναι να ενθαρρύνει μια κοινότητα επαγγελματιών να μοιραστεί την εμπειρία που διαθέτουν στο σχεδιασμό και την διδασκαλία μαθημάτων.

«Η γνώση έρχεται με την πρακτική», λέει. Η διδασκαλία κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σημειώνει, απέδειξε ότι όσο πιο έμπειροι γίνουν οι καθηγητές στο να χρησιμοποιούν τα εργαλεία που προσφέρει η εκπαιδευτική τεχνολογία, τόσο καλύτερα εξοπλισμένοι είναι στο να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές της για την ενίσχυση της μάθησης.

Αλλά αυτή η διαδικασία μπορεί να επιταχυνθεί όταν η γνώση μοιράζεται. Μία από τις ιδέες που θέλει να παρουσιάσει αυτό το εαρινό εξάμηνο είναι μια εβδομαδιαία έκθεση καινοτόμου διδασκαλίας. Κάθε εβδομάδα, ένα μέλος του διδακτικού προσωπικού θα προσκαλείται να παρουσιάσει κάτι που έκανε στο μάθημα, το οποίο λειτούργησε καλά και βοήθησε τους φοιτητές να εμπλακούν στην εκπαιδευτική διαδικασία ή αύξησε την αλληλεπίδραση.