Success stories αποφοίτων: Agnes Katsianos, Ph.D.

  • Εφαρμοσμενη Γλωσσολογια
Agnes Katsianos, Ph.D. in Applied Linguistics ‘18

Agnes Katsianos, Ph.D. in Applied Linguistics ‘18.

«Οι τυχεροί μαθητές είναι αυτοί των οποίων οι δάσκαλοι αναγνωρίζουν ότι και αυτοί είναι ταξιδιώτες και έχουν ακόμη πολλά χιλιόμετρα να διανύσουν».

Η Δρ. Agnes Katsianos υπήρξε καθηγήτρια και εκπαιδεύτρια εκπαιδευτών για πολλά χρόνια προτού αποφασίσει να συνεχίσει τις διδακτορικές της σπουδές. Με πολλούς σημαντικούς τρόπους ήταν ιδανική υποψήφια για να επωφεληθεί από το πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών. Είχε ιδρύσει το δικό της κέντρο ξένων γλωσσών, το Κέντρο Ξένων Γλωσσών Agnes Katsianos. Είναι επίσης κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου στο TESOL από το Aston University (UK), το οποίο την είχε προσκαλέσει να αναλύσει τα συμπεράσματα και τις σκέψεις της σχετικά με την εκμάθηση της δεύτερης ξένης γλώσσας.

Καθ' όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας της, η Agnes δεσμεύτηκε να βοηθήσει τους μαθητές της να γίνουν κύριοι της γνώσης τους. Μία από τις καινοτομίες που ηγήθηκε στο Κέντρο της ήταν η διδασκαλία μεταξύ των μαθητών. Από την ηλικία των επτά ετών, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να διδάξουν τους συμμαθητές τους. Ο εν λόγω ρόλος ο οποίος, όπως λέει και η Agnes, έχει γίνει πολύ δημοφιλής στο σχολείο με τα χρόνια, βοηθά στην οικοδόμηση της αυτοπεποίθησης των μαθητών και ενισχύει τη δική τους μάθηση.

Μία αφοσιωμένη και σκεπτόμενη επαγγελματίας για χρόνια, η Agnes ενδιαφέρθηκε να ερευνήσει περαιτέρω το κομμάτι της έρευνας και των θεωρητικών θεμελίων που σχετίζονται με την αυτονομία του μαθητή. Το διδακτορικό πρόγραμμα ήταν ο τέλειος σύνδεσμος. Με επίκεντρο τον ερευνητή, το πρόγραμμα εμπλέκει τους φοιτητές σε εφαρμοσμένα ερευνητικά έργα καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών τους και, φυσικά, στις διατριβές τους. Η διατριβή της Agnes επικεντρώθηκε στην άποψη των εκπαιδευτικών σχετικά με την ικανότητα των μαθητών τους για αυτόνομη μάθηση. Σύμφωνα με την επόπτη της, Δρ. Christine Niakaris, η προσέγγισή της δεν αποτελεί απλώς προϊόν δομημένης έρευνας, αλλά «είχε ως οδηγό την αγάπη της για τη διδασκαλία».

Η Agnes λέει ότι είναι ευγνώμων για το πρόγραμμα.

«Οι σπουδές μου με βοήθησαν ως καθηγήτρια-ερευνήτρια, καθώς και το Κέντρο μου, εμπνέοντας τους καθηγητές και εμένα προσωπικά να βρούμε αποτελεσματικούς τρόπους για να υποστηρίξουμε τη μάθηση αλλά και τη δική μας επαγγελματική ανάπτυξη».

Μεταξύ των αναγνωριστικών εργαλείων που χρησιμοποιεί συμπεριλαμβάνονται η κοινή και ατομική παρατήρηση, η τήρηση ημερολογίων τάξης και τα διαδικτυακά σεμινάρια. Η Agnes έχει επίσης εισαγάγει ετήσια προγράμματα αυτοαξιολόγησης και έρευνας στο Κέντρο της. Για αυτά τα έργα, οι καθηγητές συλλέγουν ερευνητικά δεδομένα εντός τάξης, τα οποία αναλύονται σε μηνιαίες συναντήσεις. Τα έργα έχουν ήδη αρχίσει να έχουν αντίκτυπο. «Είναι καταπληκτικό», λέει, «να βλέπεις τους δασκάλους σου να εξελίσσονται σε καθηγητές-ερευνητές στο σχολείο σου, να είναι ανοιχτοί σε νέες ιδέες, να προοδεύουν όταν και όπου μπορούν και να έχουν την ταπεινότητα να πουν μπορούσα να το κάνω καλύτερα».

Κατά την άποψη της Agnes, ο ρόλος που είχε πάντα ο Διευθυντής Σπουδών στην προώθηση της εξέλιξης των εκπαιδευτικών είναι ακόμη πιο σημαντικός σε αυτήν τη νέα εποχή της εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι ο Διευθυντής Σπουδών που θα καθοδηγήσει τους εκπαιδευτικούς στο δρόμο για αυτοαξιολόγηση και θα ενθαρρύνει τον δάσκαλο να γίνει περισσότερο αυτοδύναμος και πιο επινοητικός. Αυτές οι προσπάθειες, λέει, θα αναγνωριστούν από συναδέλφους και μαθητές, συμβάλλοντας στο τέλος στην ευημερία και την επιτυχία του σχολείου. «Οι τυχεροί μαθητές», λέει, «είναι αυτοί των οποίων οι δάσκαλοι αναγνωρίζουν ότι και αυτοί είναι ταξιδιώτες και έχουν ακόμη πολλά χιλιόμετρα να διανύσουν».