Η ΤΝ Συναντά τις Πωλήσεις: Ένα Πρωτοποριακό Μάθημα

Σε μια εποχή όπου τα πανεπιστήμια και οι καθηγητές τους αντιμετωπίζουν τον ανατρεπτικό αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης, ένα μάθημα υιοθετεί την τεχνολογία δυναμικά. Στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα M.S. in Sales Management, οι φοιτητές που παρακολουθούν το νέο μάθημα «AI in Sales Management», το οποίο διδάσκει ο επισκέπτης καθηγητής Φάνης Αριτζής, όχι μόνο ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT, αλλά αναμένεται να τα ενσωματώσουν στις εργασίες τους και στην επαγγελματική τους πρακτική.

Σχεδιασμένο για να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των εξελίξεων στην τεχνητή νοημοσύνη και των στρατηγικών πωλήσεων, το μάθημα παρέχει στους φοιτητές βασικές γνώσεις και πρακτική εμπειρία σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις πωλήσεις, τον λογιστικό σχεδιασμό και την αναγνώριση νέων επιχειρηματικών ευκαιριών. Ο Φάνης, ερευνητής-επαγγελματίας με εκτενή εταιρική εμπειρία, φέρνει στην αίθουσα τόσο την ακαδημαϊκή του γνώση όσο και τις πρακτικές του γνώσεις από τον επιχειρηματικό κόσμο. Ολοκληρώνει το διδακτορικό του στην τεχνητή νοημοσύνη και την καταναλωτική ψυχολογία στο European International University Paris και κατέχει MBA από το European University Cyprus, καθώς και μεταπτυχιακούς τίτλους από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στη 17χρονη επαγγελματική του πορεία, έχει ηγηθεί του λανσαρίσματος του IQOS για την PAPASTRATOS-PMI στην Ελλάδα και της αναδιοργάνωσης της WIND σε NOVA για την United Group Southeast Europe. Παράλληλα, εργάζεται ως Tutor & Product Reviewer σε εταιρείες όπως η OpenAI.

Φάνης Αριτζής, AI neuromarketer, dramaturg, business strategist και μέλος του ακαδημαϊκού προσωπικού business του Hellenic American University

Η ιδέα για το μάθημα προέκυψε από τη διαπίστωση του Φάνη ότι υπήρχε ένα κρίσιμο κενό στην αγορά: οι επαγγελματίες των πωλήσεων χρειάζονται εξατομικευμένη εκπαίδευση σχετικά με την αποτελεσματική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, και οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του προγράμματος Sales Management δεν αποτελούν εξαίρεση. Μετά από συζητήσεις με τον διευθυντή του προγράμματος, Δρ. Δαμιανό Γιαννάκη, ο οποίος αναγνώρισε αμέσως τη δυναμική του μαθήματος, το πρόγραμμα διαμορφώθηκε ώστε να προσφέρει μια σύγχρονη και εφαρμοσμένη προσέγγιση στην τεχνητή νοημοσύνη στις πωλήσεις.

Η διδακτική προσέγγιση του Φάνη είναι σχεδιασμένη ώστε να καλύπτει διαφορετικά μαθησιακά στυλ. «Θέλω να διασφαλίσω μια συμπεριληπτική μαθησιακή εμπειρία για όλους τους φοιτητές», εξηγεί. Για τον λόγο αυτό, το μάθημα συνδυάζει διάφορες εκπαιδευτικές μεθόδους, όπως διαδραστικές συζητήσεις στην τάξη, γραπτές εργασίες, ομαδικά projects και πρακτικές τεχνικές εφαρμογές. Μάλιστα, εισάγει τους φοιτητές στην παραγωγή κώδικα με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, κάτι που για τους περισσότερους είναι πρωτόγνωρο. Τουλάχιστον το 30% του μαθήματος είναι αφιερωμένο σε πρακτικές δραστηριότητες, διασφαλίζοντας ότι οι φοιτητές δεν μαθαίνουν απλώς για την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά την εφαρμόζουν στην πράξη.

Κάθε ενότητα του μαθήματος συνδυάζει θεωρητικές έννοιες με πρακτικές μελέτες περιπτώσεων και ασκήσεις. Στη θεματική ενότητα «AI-driven Sales Analytics», οι φοιτητές αναλύουν πραγματικά δεδομένα πωλήσεων, μαθαίνοντας πώς να εξάγουν χρήσιμες πληροφορίες και να εφαρμόζουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για τον εντοπισμό ευκαιριών ανάπτυξης. Άλλα projects περιλαμβάνουν την ανάλυση σχολίων πελατών με φυσική γλωσσική επεξεργασία (NLP), τη δημιουργία εξατομικευμένων προτάσεων πωλήσεων βάσει δεδομένων πελατών και τον σχεδιασμό ενός chatbot για την υποστήριξη πωλήσεων. Όπως σημειώνει ο Δρ. Γιαννάκης, η δομή του μαθήματος αντικατοπτρίζει τη γενικότερη φιλοσοφία των business προγραμμάτων του Πανεπιστημίου, ενός χώρου όπου «η ακαδημαϊκή γνώση συναντά, ενσωματώνει και αλληλεπιδρά με καινοτόμες επιχειρηματικές πρακτικές».

Οι φοιτητές αποκτούν πρακτικές δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν να εφαρμόσουν άμεσα στον χώρο των πωλήσεων.

Πέρα από την τεχνική κατάρτιση, ο Φάνης δίνει έμφαση και στην επιχειρηματική νοοτροπία. Ενθαρρύνει τους φοιτητές να χρησιμοποιούν τις γνώσεις τους στην τεχνητή νοημοσύνη όχι μόνο για την ολοκλήρωση των μαθημάτων ή για να εντυπωσιάσουν τους καθηγητές τους, αλλά για να εξελιχθούν επαγγελματικά και να αναπτύξουν νέες επιχειρηματικές ιδέες. Μέχρι το τέλος του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει πρακτικές δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν να εφαρμόσουν άμεσα στον χώρο των πωλήσεων, καθιστώντας τους πιο ανταγωνιστικούς και καινοτόμους στη ραγδαία μεταβαλλόμενη επιχειρηματική αγορά.

Όπως επισημαίνει ο Φάνης, «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι απλώς ένα εργαλείο—είναι μια νοοτροπία. Οι επαγγελματίες των πωλήσεων που την υιοθετούν αποτελεσματικά δεν αποκτούν μόνο ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αλλά και έναν προσωπικό σύμβουλο που τους καθοδηγεί στις στρατηγικές τους αποφάσεις και στην επαγγελματική τους ανάπτυξη σε έναν συνεχώς εξελισσόμενο κλάδο».

Με την έμφαση στην πρακτική εφαρμογή, τις πραγματικές επιχειρηματικές προκλήσεις και την καινοτόμο διδακτική προσέγγιση, το μάθημα «AI in Sales Management» αποτελεί ορόσημο για τους επαγγελματίες των πωλήσεων που θέλουν να ενσωματώσουν την τεχνητή νοημοσύνη στην εργασία τους. Χάρη στη διορατικότητα του Φάνη, οι φοιτητές δεν προετοιμάζονται απλώς για το μέλλον των πωλήσεων—το διαμορφώνουν.