Μια επιλεγμένη ομάδα φοιτητών του μεταπτυχιακού προγράμματος στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία (MAAL) συμμετέχουν σε ένα καινοτόμο πρόγραμμα διδασκαλίας γραφής που βασίζεται στη συλλογική τεχνογνωσία τριών διαφορετικών ενοτήτων: το Κέντρο Διδασκαλίας Αριστείας, το Κέντρο Γραπτού Λόγου του Hellenic American University και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία (MAAL).
Η ιδέα για το πρότζεκτ, το οποίο έχει αναπτυχθεί από τον Δρ. Δημήτρη Τολιά, επικεφαλής του MAAL και Διευθυντή του Κέντρου Διδακτικής Αριστείας, είναι απλή, παρότι η υλοποίησή της, δεδομένων των πρακτικών δυσκολιών που ενέχει ο συντονισμός χρονοδιαγραμμάτων σε διαφορετικές χρονικές ζώνες, πολλαπλών εκπαιδευτών και αυστηρών προθεσμιών, δεν είναι. Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές εγγράφονται στο μάθημα επιλογής του προγράμματος MAAL, Writing Tutoring, όπου μαθαίνουν πώς λειτουργεί ένα κέντρο γραφής, τί περιλαμβάνουν οι διαδικασίες διδασκαλίας, καθώς και τον τρόπο εφαρμογής αυτών των θεωρητικών μοντέλων και αρχών στη διδασκαλία της γραφής. Στο πλαίσιο του μαθήματος, οι φοιτητές συμπληρώνουν 30 ώρες εποπτευόμενης ασύγχρονης διδασκαλίας Γραπτού Λόγου. Αυτό που κάνει το πρότζεκτ μοναδικό είναι το γεγονός ότι παρέχεται πλέον βοήθεια σε διεθνείς φοιτητές MBA στο campus της Nashua, υπό την άμεση επίβλεψη της Δρ. Βασιλικής Κουρμπάνη, η οποία είναι διδάσκουσα και Διευθύντρια του Κέντρου Γραπτού Λόγου του Hellenic American University.
Η νέα αυτή πρωτοβουλία εξυπηρετεί έναν διττό σκοπό. Από τη μία πλευρά, συγκεντρώνει τα μαθήματα, την εποπτευόμενη πρακτική άσκηση και τις ευκαιρίες πιστοποίησης για την προώθηση της προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης των φοιτητών του προγράμματος MAAL ως επαγγελματιών γλωσσών και εκπαιδευτικών. Από την άλλη πλευρά, και σε πολύ πρακτικό επίπεδο, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας παρέχεται εξατομικευμένη βοήθεια σε διεθνείς φοιτητές MBA στο campus της Nashua για τις γραπτές τους εργασίες.
Ο Δρ. Τολιάς δηλώνει ενθουσιασμένος με το πρότζεκτ και τα οφέλη που προσφέρει στους μεταπτυχιακούς φοιτητές που παρακολουθούν το μάθημα. Επισημαίνει ότι το μάθημα χρησιμεύει ως μονοπάτι ώστε οι φοιτητές να αποκτήσουν μια διεθνώς αναγνωρισμένη πιστοποίηση στην ακαδημαϊκή διδασκαλία και την υποστήριξη των φοιτητών από το College Reading & Learning Association (CRLA).
Ταυτόχρονα, το μάθημα αποτελεί ευκαιρία για τους διεθνείς φοιτητές να βιώσουν από πρώτο χέρι τη χρησιμότητα της συμβουλευτικής βοήθειας επαγγελματιών για τη συγγραφή ακαδημαϊκών εργασιών, κάτι που η Δρ. Κουρμπάνη δηλώνει ότι θα είναι χρήσιμο κι αργότερα, όταν οι ίδιοι φοιτητές κληθούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις μιας απαιτητικής διπλωματικής εργασίας.
Για τον Δρ. Τολιά, το έργο δεν αφορά μόνο τη διδασκαλία της γραφής. Είναι επίσης ένας τρόπος, λέει, «για τους συμμετέχοντες να αλληλεπιδράσουν με τους διεθνείς φοιτητές μας, να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τους διαφορετικούς πολιτισμούς τους και να διευρύνουν τη δική τους παγκόσμια προοπτική ως εκπαιδευτικοί και προσωπικότητες». Είναι πεπεισμένος ότι το μάθημα μπορεί να αποτελέσει μια «μεταμορφωτική εμπειρία» στο επαγγελματικό ταξίδι των φοιτητών του MAAL.
Το νέο πρότζεκτ ακολουθεί παρόμοιες πρωτοβουλίες που έχουν σχεδιαστεί για να ενσωματώσουν τις υπηρεσίες υποστήριξης των φοιτητών πιο απρόσκοπτα και στα δυο campus. Μια τέτοια προσπάθεια είναι η ετήσια σειρά ανοιξιάτικων διαδικτυακών εργαστηρίων και χειμερινών δια ζώσης εκπαιδεύσεων που διεξάγει ο Δρ. Τολιάς με φοιτητές του campus της Nashua, σε θέματα όπως οι ψηφιακές πλατφόρμες του Hellenic American University, η αποτελεσματική μελέτη και η κατανόηση της ανατροφοδότησης των καθηγητών. Στην πραγματικότητα, κατά τη διάρκεια αυτών των εργαστηρίων, ο Δρ. Τολιάς συνειδητοποίησε ότι οι φοιτητές στις συγκεκριμένες συνεδρίες θα επωφελούνταν από την υποστήριξη που θα μπορούσαν να παράσχουν οι καθηγητές Γραπτού Λόγου.
Εικόνα: Φοιτητές MBA στο πρόσφατο εργαστήρι του Δρ. Τολιά στο campus της Nashua.