Faculty Spotlight: Δρ. Βασιλική Κουρμπάνη

  • Αγγλικη Γλωσσα και Λογοτεχνια

«Αγαπώ τη διδασκαλία. Κάθε μάθημα είναι η αρχή ενός ταξιδιού προς έναν προορισμό, αλλά και ένα ταξίδι ανακάλυψης. Και θέλω να κάνω αυτό το ταξίδι μια πλούσια και ευχάριστη εμπειρία για τους φοιτητές μου. Η φιλοσοφία διδασκαλίας μου εξελίσσεται πάντα καθώς αλληλεπιδρώ με τους φοιτητές μου ως άτομα που συνεισφέρουν στη δουλειά που κάνουμε μαζί μέσα από το δικό τους διαφορετικό υπόβαθρο, τις δικές τους γνώσεις και προοπτικές.»

Η Δρ. Βασιλική Κουρμπάνη ήρθε στο Hellenic American University τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του, όταν το ίδρυμα άρχισε να προσφέρει το πρώτο προπτυχιακό του πρόγραμμα. Προσλήφθηκε από τον ίδιο τον Πρόεδρο του Hellenic American University και επιφορτίστηκε με την ευθύνη της δημιουργίας του προπτυχιακού προγράμματος γραπτού λόγου αγγλικής γλώσσας του ιδρύματος.

Η Δρ. Βασιλική Κουρμπάνη ήταν το κατάλληλο πρόσωπο για να ανταποκριθεί σε αυτήν την πρόκληση. Το ακαδημαϊκό της υπόβαθρο ήταν στην εφαρμοσμένη και θεωρητική γλωσσολογία - απέκτησε μεταπτυχιακά διπλώματα στους τομείς από τα Πανεπιστήμια του Ιλινόι και του Σικάγο, αντίστοιχα - και είχε εμπειρία στη διδασκαλία γραπτού λόγου σε προπτυχιακούς φοιτητές σε άλλα ιδρύματα. Ασχολήθηκε, επίσης, εντατικά με τον γραπτό λόγο ως τομέα έρευνας και εφαρμογής (αργότερα απέκτησε διδακτορικό δίπλωμα στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία από το Hellenic American University με διατριβή στο συγκεκριμένο αντικείμενο).

Λίγους μήνες μετά την άφιξή της στο ίδρυμα, δημιούργησε το πλαίσιο για το πρόγραμμα γραπτού λόγου αγγλικής γλώσσας του Hellenic American University, ειδικά για τα δύο υποχρεωτικά μαθήματα γραπτού λόγου πρωτοετών προπτυχιακών φοιτητών. Υπό την καθοδήγησή της, το πρόγραμμα συνέχισε να εξελίσσεται ανταποκρινόμενο στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των προγραμμάτων σπουδών του Hellenic American University.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η σημασία της διδασκαλίας του γραπτού λόγου αντικατοπτρίζεται στη δική της έρευνα. Πρόσφατα, ασχολήθηκε με το πώς οι μη φυσικοί ομιλητές της αγγλικής γλώσσας σχεδιάζουν και αναθεωρούν τον γραπτό λόγο τους, καθώς και για το πώς μπορούν να διαμορφωθούν peer response groups με αντικείμενο την υποστήριξη της διδασκαλίας γραπτού λόγου για φοιτητές αγγλικής γλώσσας. Στο Hellenic American University, είναι συν-επικεφαλής μιας τετραετούς διαχρονικής μελέτης που θα μετρήσει την πρόοδο που σημειώνουν οι φοιτητές στις δεξιότητες γραπτού λόγου καθ' όλη τη διάρκεια των σπουδών τους. Αυτήν την περίοδο, μαζί με τον Αντιπρύτανη Ψηφιακής Μάθησης και Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, προετοιμάζεται για τις νέες προκλήσεις και ευκαιρίες που δημιουργεί η τεχνητή νοημοσύνη στη διδασκαλία και την αξιολόγηση του γραπτού λόγου.

Η Βασιλική υπήρξε επίσης μία από τις κινητήριες δυνάμεις για τη δημιουργία του Κέντρου Γραπτού Λόγου του Hellenic American University, του οποίου και έχει υπηρετήσει ως διευθύντρια από την ίδρυσή του, το 2006. Η ιδέα ενός κέντρου όπου οι φοιτητές μπορούν να λάβουν εξατομικευμένη βοήθεια και καθοδήγηση για τη συγγραφή ερευνητικών και άλλων εργασιών δεν ήταν νέα. Κέντρα γραπτού λόγου υπάρχουν σε πολλά κολέγια και πανεπιστήμια των ΗΠΑ. Ωστόσο, η ιδέα της δημιουργίας ενός τέτοιου κέντρου για το campus της Αθήνας - και μάλιστα ενός κέντρου που προσέφερε εξ αποστάσεως ηλεκτρονική υποστήριξη πέραν των ατομικών ραντεβού δια ζώσης - ήταν ένα τολμηρό βήμα προς την καινοτομία.

Όταν ξεκίνησαν τα προγράμματα σπουδών του Hellenic American University στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία (MAAL) και την Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία (BAELL) το 2006, η Βασιλική κλήθηκε να διδάξει μαθήματα εφαρμοσμένης γλωσσολογίας και στα δύο προγράμματα. «Αγαπώ τη διδασκαλία. Κάθε μάθημα είναι η αρχή ενός ταξιδιού προς έναν προορισμό, αλλά και ένα ταξίδι ανακάλυψης. Και θέλω να κάνω αυτό το ταξίδι μια πλούσια και ευχάριστη εμπειρία για τους φοιτητές μου», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Αλλά η διδασκαλία ήταν και για την ίδια ένα προσωπικό ταξίδι ανακάλυψης και ενδοσκόπησης. «Η φιλοσοφία διδασκαλίας μου εξελίσσεται πάντα καθώς αλληλεπιδρώ με τους φοιτητές μου ως άτομα που συνεισφέρουν στη δουλειά που κάνουμε μαζί μέσα από το δικό τους διαφορετικό υπόβαθρο, τις δικές τους γνώσεις και προοπτικές.»

Σήμερα, η Βασιλική είναι διευθύντρια του προγράμματος BAELL, μια θέση που κατέχει από το 2015. Έκτοτε, έχει υπάρξει μέντορας για πάνω από 100 φοιτητές, μια ευθύνη που συνοδεύεται από πολλές προκλήσεις, αλλά και ηθική ικανοποίηση. Βασιζόμενη στο ποίημα του Καβάφη Ιθάκη, αναφέρει ότι η ικανοποίηση έρχεται όταν βλέπει τους φοιτητές της να φτάνουν στον προορισμό για τον οποίο ξεκίνησαν, με εργαλείο την αυτογνωσία ως άτομα, συγγραφείς και δάσκαλοι που έχουν πια γίνει μέσω των σπουδών τους.